Nieuw Zeeland 2 (zuid eiland) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 2 (zuid eiland) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 2 (zuid eiland)

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een kort nachtje slapen hadden we de ferry naar Picton op het Zuider Eiland, op de ferry heb ik nog geprobeerd wat te slapen maar het was te lawaaierig en koud. In Picton stond een nieuwe buschauffeur op ons te wachten, Murray. Hij was in het begin heel stil maar uiteindelijk hebben we daar ook hele leuke avonden mee gehad. Je gaat toch vergelijken en dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Wel viel het meteen op dat Dan meer extras voor ons deed qua tripjes maar blijkbaar kan het nog erger want de buschauffeur die ik nu heb is echt verschrikkelijk.
Onderweg naar Nelson zijn we gestopt bij een wijnproeverij, in Nelson zelf was verder niet zoveel te beleven. Het was een leuk hostel met zwembad en jacuzzi maar we waren er vrij laat en ik had gewoon even m’n dag weer niet. Ben dus lekker in m’n eentje naar de supermarkt gelopen en beetje rondgekeken, ’s avonds even gelezen en op tijd naar bed.
Volgende dag onderweg naar Greymouth hadden we 2 leuke stops; de Pancake rocks en een Sealrock. De pancake rocks was een mooie wandeling langs de kust waar alle rotsen uit laagjes bestaan en daarom dus lijken op een stapel pancakes. De 2e stop was bij een zeehondenkolonie. We hadden geluk want er waren veel kleintjes en ze waren die dag ze aan het taggen.
Greymouth was al helemaal niet spannend dus pasta gemaakt en ’s avonds met een deel van de groep wat gaan drinken om elkaar een beetje te leren kennen.
Volgende stop; Franz Josef, een prachtig berggebied met besneeuwde toppen en gletsjers. Je kon een 4,5 uur durende gletsjer walk doen maar was ook weer vrij prijzig en ik dacht dat ik dat geld beter voor de Milford Sound kon gebruiken. Na wat aandringen nam Murray ons mee naar een gletsjer waar we zo naar toe konden lopen tot 500 meter ervoor, uiteindelijk ook een hele leuke wandeling gehad.
’s Avonds maar weer eens hardgelopen in een prachtige omgeving en met Ruben geskypt.
Next stop is Lake Wanaka, onderweg met de koffiestop hadden we al een mooie wandeling voor de boeg naar Lake Matheson. Dit was een mirrorlake, zo helder dat de bergen er in weerspiegelde. Blijkbaar hadden we wel geluk want ik sprak een paar dagen later iemand die zei dat het bij hun te hard waaide en ze dus helemaal niks zagen. Volgende stop de Blue Pools, dit was een riviertje met het meest blauwe water dat ik ooit gezien heb! Het is wel grappig dat het steeds mooier en mooier wordt, Airlie Beach en de Whitsundays vond ik al zo prachtig maar Airlie is niks vergeleken met dit haha. Hopelijk blijft het zo gaan want je wordt wel steeds kritischer; oh, alweer een waterval, nou deze is niet echt hoog ofzo. Hahaha, een verwend reiskreng word je hier.
’s Middags aangekomen bij Lake Wanaka heerlijk een paar uurtjes aan het meer gelegen, ’s avonds burrito’s gegeten met een groepje van 10 en het een en ander voor Queenstown geregeld en geboekt.
Queenstown is namelijk de volgende stop en daar blijven we 3 nachten. Onderweg stopten we bij het AJ Hackett bungyjump center, de allereerste plek waar je kon bungyjumpen. 2 van ons hebben het daar gedaan, leuk om te zien maar nog een extra bevestiging dat ik dat dus niet ga doen. En dit was nog maar 43 meter. Eenmaal in Queenstown zijn er nog een aantal opgehaald voor een bungy, waaronder de 3 Deense meiden waar ik vanaf Wellington mee reis. Deze bungy is 134 meter of je kon kiezen voor de Swing, toen ik later het filmpje zag werd ik al eng. Terwijl zij wegwaren heb ik even tijd voor mezelf genomen, heerlijk door de stad gelopen, kopje koffie met uitzicht over het meer, beetje shoppen. Nou zeg ik wel vaak shoppen en vragen jullie (de meiden dan) zich af hoe dat allemaal kan en past in mijn backpack, maar meestal is het gewoon ‘kijken kijken niet kopen’ hoor. En anders moet er iets weg voor er iets bij kan. Deze keer had ik ‘geluk’, mijn 2 bikini’s waren echt naar de klote dus moest ik op jacht voor een nieuwe  Ook waren mijn slippers kapot gegaan in Tasmanië en die 4 dollar dingen die ik had gekocht houden het niet lang vol dus kon ik op zoek naar nieuwe. De kilo’s vliegen eraan hier dus een nieuw kort broekje waarvan de knoop dicht kan kon ook geen kwaad. Deze 2 dingen heb ik op mijn laatste dag in Christchurch gevonden.
Voor de eerste volle dag in Queenstown hadden we een 3 uur durende horse track geboekt, een deel ging door het land in Glenorchy waar de Lord of de Rings of de Hobbit ook is opgenomen. Ben alweer kwijt welke van de twee aangezien ik de films niet zo interessant vind.
Maar de rit was echt fantastisch!! De 3 Deense meiden hebben paarden thuis en wij waren de enige 4 in onze groep dus het was heel veel galopperen. Ik kon het nog best wel maar mijn lichaam was het daar niet helemaal mee eens, ik heb het echt nog wel een paar dagen gevoeld.
’s Avonds zijn we uitgegaan (net als de avond ervoor) want dat is ongeveer het enige wat je verder in Queenstown kunt doen. Maar het was best gezellig tot ik op het punt kwam dat ik iedereen weer te dronken vond. Dit was beide avonden het geval maar de 2e al helemaal omdat ik die avond niet dronk. De volgende dag gingen we namelijk met onze huurauto naar de Milford Sound voor een bootcruise en die rit (ik reed) zou 4 uur duren. Tijdens de cruise was het bewolkt en we vonden het alle 8 niet echt de acht uur rijden waard. Achteraf gezien had ik dat geld dus waarschijnlijk liever gebruikt voor de gletsjer hike in Franz Josef. Maar met de groep hadden we het prima naar ons zin.
Daarna was het weer tijd om met de Magic bus verder te gaan naar Lake Tekapo, met een nieuwe buschauffeur. OMG wat een nare man was dat. Ergens zeker in de 50 en leek het totaal niet naar z’n zin te hebben met zijn baan. Gelukkig was ik niet de enige maar had iedereen problemen met hem, jong en oud. Lake Tekapo was mooi, lekker een middagje liggen zonnen. ’s Avonds begon het te regenen en de volgende dag in Christchurch goot het. Ik heb een beetje in de regen rondgelopen en ben naar het museum geweest. De volgende dag in Kaikoura regende het ook nog. Eigenlijk moest ik terug naar Auckland voor mijn vlucht naar Melbourne maar daardoor had ik geen tijd om ergens langer te blijven en zou ik ook weer in een paar plaatsen komen waar ik al geweest was.
Dus heb ik een vlucht geboekt van Christchurch naar Auckland een paar uur voor m’n vlucht naar Melbourne. Hierdoor kon ik 2 nachten in Kaikoura blijven. Gelukkig maar want zelfs de 2e dag ging het zwemmen met de zeehonden niet door vanwege het weer en werd het dus verplaatst naar mijn laatste dag. Het zwemmen met de zeehonden was echt heel gaaf. Het is gewoon in het wild, ze zijn niet getraind dus je mocht ze ook niet aanraken ofzo. Maar ze zijn wel heel nieuwsgierig dus komen best dichtbij. Het duurde even voor we een groep hadden gevonden waar er daadwerkelijk een aantal van in het water lagen. Ze lijken heel lui maar zeehonden gaan dus een paar dagen de open zee op om zich helemaal vol te stoppen en liggen daarna een paar dagen uit te rusten en alles te verteren op de rotsen waar wij ze zien. Het zijn warmbloedige dieren dus gaan tijdens het zonnen af en toe het water in om af te koelen en je ziet dan ook dat ze met hun vinnen zorgen dat overal koud water komt. Onderweg naar de eerste rots zagen we ook nog dolfijnen en we zagen baby zeehondjes van zo’n 7 weken oud. Dit was de eerste keer dat ik mijn gopro camera mee het water in nam, best spannend. De foto’s en filmpjes zijn best goed gelukt maar je kunt niet inzoomen ofzo dus je moet best dichtbij zijn. Het is nog even wennen om het beste uit die camera te halen.
’s Middags in de bus terug naar Christchurch, daar heb ik de volgende dag de hele dag rondgelopen door de stad. Best vreemd om te zien dat veel plekken nog steeds niet opgebouwd zijn, het lijkt soms wel of de aardbeving pas een paar maanden geleden was. Ook heeft het niet echt een centrum maar meer verschillende suburbs waar restaurants en winkels te vinden zijn. Wat leuk was om te zien was de ReStart shoppingmal. Dit is in een gebied waar echt alles verwoest was en om weer iets op te bouwen voor de bewoners hebben ze een winkelcentrum gemaakt met shippingcontainers.
Zaterdag had ik m’n vluchten naar Melbourne waar ik opgehaald werd door Jodie en haar dochter Steff. Ik heb hun ontmoet op de farm week en ik kan hier een paar nachten logeren. Ook helpt Jodie met een baan, wat blijkbaar makkelijker en leuker is in Melbourne dan in Perth dus ik heb m’n ticket weer verzet hahaha.

Op dit moment zitten jullie midden in de carnaval, ik mis het totaal niet haha. Geniet er van en gedraag je ;)

Cheers

  • 12 Februari 2013 - 20:55

    Marianne:

    Wauw Kim, wat een gave foto's en een mooi verslag. Geniet maar lekker van je reis. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Hele dikke kus Niek & Marianne

  • 12 Februari 2013 - 22:14

    Marjo:

    Hoi Kimberley, wat een leuk verslag weer van je prachtige reis. Je maakt echt mooie en leuke dingen mee en ik vind het iedere keer weer super om het te lezen. Groetjes, Marjo en Harry.

  • 17 Februari 2013 - 12:34

    Renee:

    Kim, wat geweldig..
    New-Zeeland is gaaf hè!!!
    Geniet ervan meis, ik zou zo met je willen ruilen.
    Wat was het daar prachtig mooi..
    Geniet nog heel erg van je mooie reis, hier blijf je de rest van je leven aan terug denken..
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 51450

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: