Nieuw Zeeland 1 (Noord Eiland) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 1 (Noord Eiland) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 1 (Noord Eiland)

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jeetje wat is het lastig om een verslag te schrijven over mijn reis door Nieuw Zeeland! Zeker aangezien ik nu na ongeveer 14 dagen pas voor het eerst iets opschrijf. (op wat notities in m’n telefoon na)
Normaal gesproken probeer ik elke paar dagen wat te schrijven zodat ik het niet vergeet, vandaar dat mijn verslagen ook zo lang zijn hihi, maar nu kom ik er gewoon niet aan toe.
Ik reis door NZ met de Magic bus, een hop on hop off bus maar omdat ik dringend terug moet naar Australië om een maandje te werken voor mijn lief eindelijk komt, heb ik besloten om het met de minimum aantal dagen te doen. Het ticket dat ik heb gekocht heeft een minimum van 16 dagen en na 2,5 dag in Auckland heb ik nog 18 dagen over. Ik had verwacht dat we elke dag zo begin van de middag op de nieuwe overnachting zouden arriveren maar vaak is dit niet het geval en heb ik dus maar weinig tijd om de plek te bezichtigen. Voor je gevoel zit je dus ook echt hele dagen in de bus, gelukkig maken we ook wel veel stops met mooie dingen om te bezichtigen.
Nieuw Zeeland is echt zoooo moooi!!! Ik vind het tot nu toe veel leuker en mooier dan Australie. Minder toeristisch zoals aan de oostkust van Oz, maar ik heb de outback en westkust nog niet gezien natuurlijk dus wie weet hoe ik er straks over denk. Baal er wel een beetje van dat ik het zo kort en snel moet doen, heb hier ook al wel wat leuke baanmogelijkheden gezien.
Even terug naar het begin trouwens, misschien heb je het al gelezen op facebook maar ik sta dus nu officieel in het systeem van de douane van Nieuw Zeeland! Van het reizen met Daisy was nog wat eten over en ik wist niet zeker of het mee mocht maar dacht zo lang ik het maar eerlijk aangeef en vraag is er niets aan de hand. Mijn vlucht was vrij vroeg dus heb heel de vlucht liggen slapen en zelfs de landing niet meegekregen. Ik moest dus vrij snel mijn immigratie papiertje invullen, ik had pindakaas en noodles en dacht zelfs nog aan de noten die in de pindakaas zitten. Daisy gebruikte echter ook honing en die was ik dus totaal vergeten. Ja hoor, tas door de scan en ik word opzij genomen. 3 korte zinnetjes terwijl ze de honing uit m’n tas haalden; What is this? Why didn’t you declare? Follow me!!
Uh oke…
Om een lang verhaal nog enigszins kort te maken; ik heb een waarschuwing gekregen omdat ik de andere dingen wel aangegeven had gingen ze er vanuit dat het inderdaad een vergissing was. Anders had ik 400 dollar boete gekregen. In de brief die ik heb meegekregen staat dat als ik nog een keer iets van eten vergeet aan te geven, ik een boete van 100.000 dollar en/of 5 jaar cel kan verwachten.
Wat een welkom haha
Eerst een paar dagen in Auckland doorgebracht waar ik Sunita uit Engeland heb leren kennen en samen met Philip (collega uit Curacao, toevallig in NZ) zijn we op pad geweest. Verschillende dingen gedaan zoals beetje shoppen , Art museum, Warmuseum een gratis stadstour van de Stray company. Dag 4 begon mijn Magic bustrip, eerste stop was Rotorua dat bekend staat om zijn natuurlijke hot- en mudpools en ook echt verschrikkelijk stinkt. Ze zeggen dat het went. Onderweg zijn we gestopt in Matamata en bij de Hobbitfarm waar je een tour kunt doen. Ik vond het best prijzig en heb de films toch niet gezien dus na wat hulp op fb heb ik besloten niet mee te gaan. In plaats daarvan ben ik ’s avonds wel naar een Tamaka Maori Culture Night geweest. Dit was zeker het geld waard, al vanaf de pickup bij het hostel werden we in de bus vermaakt tot we aan het eind weer afgezet werden. Het was leuk opgezet en het dinerbuffet was super!!
De volgende ochtend op tijd op en weer verder met de bus, op weg naar Taupo. Eerste stop White Water Rafting (grade 5) met een waterval van wel 7 meter. Nou het was erg leuk om te doen (was mijn eerste keer) maar de waterval was eerder 4 meter hoog, blijkbaar hangt het heel erg af van het waterlevel. Met het groepje in mijn boot hebben de dvd met foto’s gekocht en sinds deze ochtend raakte ik eigenlijk meer in gesprek met Lydia (een meisje uit Duitsland). Echt weer ineens een mede reiziger waar ik zo’n ontzettende klik mee kreeg in nog geen 4 dagen. In Taupo zijn we naar het meer gegaan, naar natuurlijke hotpools waar 2 rivieren samen komen; 1 met koud water en 1 met heet water en dan kun je zelf kijken waar je wilt zitten om het fijn te vinden.
’s Avonds ging de groep op een boottocht op het meer behalve Lydia en ik, wij zijn lekker naar burger fuel gegaan en hebben aan het meer zitten kletsen. Daarna zijn we nog met de een klein deel van de groep op stap gegaan, eigenlijk alleen wij, de buschauffeur en de 3 Deense meiden waar ik nu nog mee reis. De buschauffeur op het Noorder Eiland was Dan, 25 jaar, en deed echt z’n best om het voor iedereen naar z’n zin te maken. Als je geen dure activiteit wilde doen, kwam hij met andere gratis opties om je te vermaken.
Van Taupo naar Waitomo maakten we een stop waar je naar Glow worm caves kunt gaan. De wandeling leek ons niet echt spannend (bleek ook achteraf van de rest) en je kon ook Tubing doen; soort black water rafting in banden maar dit was erg duur en deed niemand. Weer gezellig samen met Lydia gezeten, eerst maakten we ons druk hoe we 3 uur wachten door zouden komen maar uiteindelijk kwamen ze ons halen dat de bus weer verder ging door naar National Park. Hier was echt niets te doen behalve een Crossover hike, maar dat kon je alleen maar als je 2 extra nachten verbleef en die tijd heb ik niet. Dan had geregeld dat we in het restaurant voor 10 dollar onbeperkt konden bbq’en, uiteindelijk schoof een deel van de Stray bus ook aan en daar zag ik Maria ineens weer. Maria is een Amerikaanse waarmee ik Fraser Island heb gedaan en later ook weer in Airlie Beach heb gezien.
Volgende dag zijn we naar Wellington gereden, dit was de laatste stop op het Noorder Eiland, we zijn naar het museum geweest, gegeten op het strand en natuurlijk goed op stap geweest met de groep! We moesten afscheid nemen van Dan de busdriver en helaas ook van Lydia, zij bleef een paar extra dagen in Wellington omdat ze veel meer tijd heeft. Dit was ze trouwens al in Taupo van plan maar we hebben haar toen overgehaald mee te gaan met de groep.

  • 04 Februari 2013 - 00:24

    Betty:

    Toch wel een mooi het 'Hop on hop off' systeem; je ontmoet veel lui. Van de evt. 'vervelende' kun je mooi weer afkomen door te blijven of door te reizen. Maar daar staat tegenover dat het reizen met de 'leuke' mensen niet gelijk op loopt. En verder het blijft ook grappig hoe je elkaar toch weer tegen het lijf blijft lopen, ondanks het enorme land(en). xxx

  • 04 Februari 2013 - 21:52

    Piet:

    Hi Kimberley,

    Wat leuk om je avonturen te lezen. Nieuw Zeeland lijkt mij inderdaad mooier dan Australie.
    Tja, sommige landen zijn wel erg spastisch als het over de invoer van etenswaren gaat, de pindakaas e.d. heb je natuurlijk nooit meer terug gezien. Je maakt nog eens wat mee! Ik heb een abonnement betreffende het inleveren en niet meer terug zien van een zakmes. Grappig dat je toch weer bekende mensen ontmoet, je zult zeker andere Nederlanders tegenkomen.
    Groetjes en nog veel plezier,
    Piet


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 51451

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: