Eerste dagen sydney met de groep - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Eerste dagen sydney met de groep - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Eerste dagen sydney met de groep

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

30 Oktober 2012 | Australië, Sydney

De vlucht naar Sydney is een stuk beter bevallen dan de eerste vlucht. Na het schrijven van mijn vorige verslag begon de slaappil een beetje te werken denk en ben ik lekker in slaap gevallen. Ik zat aan het raam dus kon daar tegenaan liggen. Het ontbijt overgeslagen en vlak voor het landen pas wakker geworden, heerlijk!!! 7 uur geslapen, gewoon omdat het kan!! Haha
Ik ben ook wel echt een van de weinige die nu al lekker in het ritme zit, heb totaal niet het gevoel van een jetlag.

In Sydney aangekomen moesten we natuurlijk door die gevreesde douane… whahaha wat een onzin zeg. Stelde echt helemaal niks voor dus. Ik eerlijk m’n papiertje ingevuld, ja aangekruist bij eten, bij sigaretten en bij schoenen waar vuil onder kan zitten. Staan we voor het eerste deel van de douane vraagt een man waarom ik daar ja heb aangekruist dus ik uitleggen; vacuüm jam en pindakaas (thanks merel echt super), paardrijlaarzen maar wel schoongemaakt. Oke helemaal prima maar ik moest naar nummer 1 nadat de volgende op m’n briefje had gekeken. Iedereen liep in rij 2 dus ik gelijk in paniek natuurlijk. Straks willen ze heel mijn backpack door en kan ik daarna alles weer in gaan pakken… wat natuurlijk nooit gaat lukken want thuis heeft Lotte geholpen haha.
Het enige wat die man vraagt is; Uh number 3, you said yes. Do you have sigarets or alcohol? Dus ik zeg dat ik sigaretten heb, hij vraagt hoeveel en het is prima. Ik mag zo doorlopen, niks geen check meer. Niemand had problemen of extra controle.
Zodra de groep compleet was zijn we gaan rijden naar het hostel. Onderweg een groepsfoto gemaakt voor facebook met natuurlijk op de achtergrond het Opera house. In het hostel aangekomen kregen we wat informatie en werden de kamers ingedeeld. Ingedeeld? Ja ingedeeld, het is net een schoolkamp ofzo haha. Maar achteraf gezien is het wel fijn want dan krijg je ook meer contact met de anderen ipv alleen van m’n eigen vlucht. Een paar uurtjes vrije tijd dus lekker gedoucht en even naar de lounge geweest om te internetten. ’s Avonds hadden we de rooftop bbq, wat ook erg gezellig was. Iedereen was gesloopt dus bijna niemand zou op stap gaan, maar uiteraard werd iedereen overgehaald en zijn we toch allemaal even geweest. Grappig om al die verschillende mensen te zien qua kleding en dansen. Ik ben als een van de eersten naar ‘huis’ gegaan en lag rond 1 uur in bed.

De volgende dag om 7.45 uur ontbijt. Hierna met z’n allen koffie halen en naar de bank. Vrijdag was onze regeldag. Bankrekening openen, medicare pas aanvragen. Ook hebben we een Australische simkaart gekregen. Echt super chill want met de belminuten en smsjes maakt het niet uit waar we naartoe bellen, in Australië of Nederland is even duur. En onderling bellen we gratis naar elkaar.
Natuurlijk gelijk Ruben gebeld, was nog even moeilijk hoor. Stond ik daar met tranen in mijn ogen in die bank. Later op de dag nog even geskypt (schrijf je dat zo?) met hem en Bram (m’n 2 schatjes haha). Dat ging al een stuk beter!
’s Avonds travel talk gehad, hier vertelde iemand van het travel shop wat je in Australië kunt gaan doen en zien en nog belangrijker, wat de kosten hiervan zijn. Best veel aanbiedingen voor ons deze week dus ik ga wel vast wat dingetjes boeken met een open datum. Hierna met de hele groep gaan eten bij Fitz. Een stamkroegje van Australian Backpackers waar een tijdje terug een keuken in is gekomen. Je moet er niet te veel van verwachten maar ja voor de echte backpacker is het uiteten gaan daar. (voor zo’n 12 dollar heb je een maaltijd)
Hierna naar het hostel teruggegaan en nog heerlijk een half uur met mama geskypt, sorry GGD maar ze moet af en toe even haar werk neerleggen voor me hoor hihi. Ik heb om m’n telefoon ook internet genomen dus dat maakt het wel wat makkelijker om contact met jullie te hebben. Ik kan hier ook mee skypen maar wel zonder beeld.

De volgende dag is iedereen naar de Blue Mountains, deze trip was optioneel en Cato en ik zijn als enige niet meegegaan omdat wij hem later willen doen met iemand anders. Ik dus met Daisy.
Iedereen moest om 7.45 uur weg en wij hebben heerlijk tot 10 uur even uitgeslapen.
Samen met Cato lekker de stad ingelopen, rond gekeken, shoppen, verdwalen haha, hierna even in de lounge internetten en ’s avonds met de helft van de groep uiteten gegaan. Voor 12 dollar echt een heerlijke steak gegeten en samen met Merel een jug cider gedeeld. Lekker kop koffie bij Starbucks gehaald en daarna naar de vuurwerkshow in Darling Harbour gegaan. Best lastig om foto’s van te maken maar uiteindelijk zijn er wel een paar gelukt. Mam, op welke stand kan ik de camera het beste zetten dan want die van jou waren mooier geloof ik.
Na het vuurwerk zijn we in Hyde park op zoek gegaan naar Possums, overdag zie je ze stil in de boom zitten en ’s avonds komen ze echt tot leven. Hierna zijn er een aantal op stap gegaan en ik ging met een klein groepje mee terug naar het hostel. Het plan was om naar bed te gaan maar een aantal van de groep zaten beneden met anderen uit het hostel, een aantal Engelsen en Duitsers. Dus planning weer gewijzigd en nog 1,5 uur beneden gezeten. Dit was echt een typische backpackers avond; drank op tafel en met z’n allen zingen met een gitaar, super gezellig!

Zondag zijn we naar de Botanic Garden geweest midden in Sydney, al super mooie bloemen gezien. Echt een rustgevend park. Waarschijnlijk zal het nog meer in bloei staan als ik hier in december met Daisy ben. Hierna hebben we de ferry gepakt naar Watsons Bay, een heerlijk strandje. Lekker broodjes mee en muziek mee. We hebben de hele dag op het strand gelegen, eigenlijk de eerste dag met echt zon en warmte. Verder hebben we echt nog frisse dagen gehad. Het water was ook best koud maar wilde me natuurlijk niet laten kennen dus ben er wel even helemaal ingelopen.
We hebben een erg gezellige groep! Natuurlijk zijn er af en toe irritaties, dat kan ook niet anders als je 20 onbekenden ineens bij elkaar zet, maar over het algemeen kan iedereen wel met elkaar opschieten. Ook Merel en Niels (van de organisatie) zeggen dat. Zij zijn in juni begonnen met werken en hebben bijna wekelijks een nieuwe groep gehad en zijn nog niet zo lang op het strand geweest met de volledige groep. Je kon na de lunch weg als je wilde maar wij hebben gezamenlijk de laatste ferry om 16.45 uur genomen. Ook was het nog niet voorgekomen dat iedereen op donderdagavond gelijk mee op stap ging.
’s Avonds was het ieder voor zich eigenlijk. Een deel ging eten in de zaak waar wij zaterdag geweest zijn, een klein groepje had hamburgers gehaald om te koken en wij hebben met 11 totaal boodschappen gedaan en lekker burrito’s gemaakt. Het zelf koken met een aantal is best te betalen. We hadden de burrito’s met gehakt en de hele bende, cola en bier voor $5,80 pp. Maar wel grappig om dat te regelen met zo’n groep hoor. Ik kwam met het idee van de wraps en zou met Daphne dan boodschappen doen maar er zit ook iemand in de groep die kok is (zegt ie haha) en een jongere jongen die af en toe ook erg zijn stempel ergens op wil drukken. En dan met z’n vieren boodschappen doen hahahaha. Op een gegeven moment hebben Daphne en ik ons maar teruggetrokken want teveel kapiteinen op 1 schip werkt gewoon niet.
Uiteindelijk prima gegeten en daarna beneden beetje zitten kletsen en foto’s bekeken op de laptop van deze dag. Ook nog met Marianne en Tessa gebeld, was fijn om jullie even te spreken meiden!
Een groot deel is weer op stap gegaan maar daar had ik echt geen behoefte aan. De volgende dag surfcursus dus een chill avondje is ook wel fijn.
Surfdag… Damn!!! Blij dat ik niet de 5 daagse heb geboekt, maar goed dat wist ik eigenlijk al wel. Het was zeker leuk om een keer geprobeerd te hebben en ik heb zelfs een keer echt even gestaan (die foto volgt nog) maar verder niks voor mij hoor. Al dat water in alle gaten als je elke keer weer kopje onder gaat haha verschrikkelijk!! Ben goed door m’n enkel gegaan dus ’s avonds weinig dansen voor mij. We hebben met de hele club gegeten, de afsluit avond, en zijn daarna naar O’Malleys gegaan voor karaoke. Ontzettend gelachen maar weer als een van de eersten terug naar het hostel. Daar nog even kort gebeld met Ruben en lekker slapen want dan kon ik de volgende ochtend vroeg naar de lounge om te skypen.

Qua hostel heb ik trouwens ook echt wel gelijk mijn backpackers doop gehad hoor, hoop ik?! Ik heb een foto van de kamer en badkamer erbij gedaan. Ook de keuken heeft gewoon niet super veel, wat koken weer lastig maakt. 1 badkamer op een verdieping met 30 tot 35 man dus elke keer in de rij, maakt niet uit welk tijdstip ik kies. En zonder eraan te zitten gaat het water van koud naar heet en verdwijnt ook af en toe gewoon tot een paar druppels. Ik kijk nu al uit naar het Bounce hostel met Daisy straks!!!

Skypen was moeilijk hoor! Bellen en sms’en gaat nog wel maar elkaar zien vind ik nog lastig. En dan zit je in de lounge met allemaal mensen om je heen waarvan je het idee hebt dat ze naar je kijken. Heb dan echt zoiets van: Ja ik zit ff te janken ja, mis m’n schatje!! Laat me lekker… Haha. Gelukkig heb ik dan weer een paar meiden in de groep die daarna even een arm om me heen slaan en vragen of het gaat.
Vandaag heb ik een afspraak om te kijken naar m’n cv en voor baantjes. Hierna ga ik even wat trips boeken omdat er nu kortingen op zitten voor ons, even naar de stad en vanavond nog lekker eten.
Morgen rijd ik als het goed is omhoog richt Byron Bay en Brisbane. Het eerste stuk tot daar zal ik samen met 2 andere uit de groep doen omdat eentje een auto koopt. Hierna ga ik ws alleen verder richting Cairns. Ik hoop dat ik ergens tussendoor een beetje kan werken ofzo, want duur is het zeker.

Dit is dus mijn verslag uit Sydney en hierna komt er pas weer een als ik ergens anders ben.
Ik vind het trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen, dus zeker blijven doen!!!

  • 30 Oktober 2012 - 02:36

    Rob:

    Al is het misschien soms nog moeilijk toch tof dat je daar nu zit en dit allemaal doet hoor meissie.
    Wat je nu allemaal meemaakt al in zo'n korte tijd, want je bent pas een week van huis hè, neemt niemand je meer af. Lekker genieten hoor! LY pap

  • 30 Oktober 2012 - 06:31

    Ruben:

    mooi verhaal weer en mooie foto's zeg!je had het al wel verteld maar wel lekker om het op je gemak te lezen en de foto's te zien! go on baby and take care, dikke x

  • 30 Oktober 2012 - 06:59

    Bianca:

    Wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd! Top! Als ik het lees is het volgens mij een goede keuze van je geweest om met een organisatie te gaan de eerste dagen. Kun je een beetje je draai vinden zonder gelijk overal alleen voor te staan. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als je verder trekt. Succes en geniet!!!

  • 30 Oktober 2012 - 08:16

    Betty:

    Kijk, tegen die nachtbrakers kan ik niet op dat weet ik. Maar zelfs onze nicht was me nog voor!!!
    Lekker zo 's ochtends met een kop koffie even je laatste dingen lezen. Ik moet zeggen dat het nieuws over NY nog net even voor ging, haha! En nu moet ik echt de deur uit, anders staat Anita te lang te wachten. De rest skypen we wel. Maar leuk om dezelfde dingen terug te zien op de foto's. Je komt er natuurlijk nog terug, maar vond je van Sidney als stad? XXXX

  • 30 Oktober 2012 - 08:48

    Lotte:

    He meis, wat een leuk verhaal en herkenbaar om te lezen! Ben erg benieuwd naar het volgend verhaal en dat je nu verder gaat reizen naar de warmte!!Geniet ervan!

  • 30 Oktober 2012 - 09:46

    Kim :

    Snoes! Lekker bezig, het klinkt echt fantastisch! Zeker wel heel leuk om eerst even met zo'n groep te zijn! Succes met je eerste tripje! Wij denken aan je! Liefs Kim en Alex

  • 30 Oktober 2012 - 09:46

    Kim :

    Snoes! Lekker bezig, het klinkt echt fantastisch! Zeker wel heel leuk om eerst even met zo'n groep te zijn! Succes met je eerste tripje! Wij denken aan je! Liefs Kim en Alex

  • 30 Oktober 2012 - 17:21

    Tessa:

    Hii lieverd, wat fijn om te lezen (en ik heb het natuurlijk al gehoord) dat je eerste dagen zo goed bevallen daar! En wat moet het heerlijk zijn om jouw avontuur met zo'n leuke groep te beginnen. Het lijkt inderdaad net een schoolkamp, whahaha. Heb hardop tegen mijn laptop zitten lachen toen ik jullie slaapzaal zag. Ach ja, alles beter dan een voortent zal ik maar zeggen ;-)
    Die moeilijke momenten blijven denk ik wel, maar je flikt het toch maar even meis & je hebt nu ook echt een titel 'Backpacker'!
    Heeeeeel erg veel plezier & lekker genieten daar! Kijk nu al uit naar je volgende verslag!
    Dikke kus

  • 30 Oktober 2012 - 18:41

    Kirsten:

    Weet je nog dat hostel in Londen? Was niet veel beter he... Dát was je hostel-vuurdoop ;). Het hoort er een beetje bij, alles went! (hoewel ik er nu ook niet meer aan zou moeten denken hoor...) Maar fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, het ziet er in ieder geval super uit! Veel dingen ook herkenbaar, hoewel ze het programma wel behoorlijk uitgebreid hebben. Veel plezier met de trip naar Byron Bay en Brisbane. Roadtrip!! Geniet ervan!
    X

  • 30 Oktober 2012 - 20:16

    Vanessa:

    Jeetje, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat.Moet zeggen dat hoe jij schrijft het ook erg makkelijk weg leest. Als je terug bent kun je best boeken gaan schrijven, hahaha! Geniet ervan (... maa rdat doe je al) Wacht op de volgende update x x x

  • 30 Oktober 2012 - 21:11

    Renee:

    Ha Kimmie,
    Wat bizar!!! Ik lag dus ook gewoon op die kamer, haha.. Een echt vuurdoop jah maar de hostels kunnen veel beter hoor, trust me.
    Wat een leuk verslag en wat heb je al een hoop gedaan.
    Leuke activiteiten die je hebt geboekt.
    De outbacktour is er 1 die je je leven niet meer gaat vergeten, voor mij waren dit een van mijn mooiste 10 dagen van mijn reis.
    Geniet lekker van alles wat op je af komt..
    Liefs

  • 30 Oktober 2012 - 21:11

    Renee:

    Ha Kimmie,
    Wat bizar!!! Ik lag dus ook gewoon op die kamer, haha.. Een echt vuurdoop jah maar de hostels kunnen veel beter hoor, trust me.
    Wat een leuk verslag en wat heb je al een hoop gedaan.
    Leuke activiteiten die je hebt geboekt.
    De outbacktour is er 1 die je je leven niet meer gaat vergeten, voor mij waren dit een van mijn mooiste 10 dagen van mijn reis.
    Geniet lekker van alles wat op je af komt..
    Liefs

  • 30 Oktober 2012 - 21:11

    Renee:

    Ha Kimmie,
    Wat bizar!!! Ik lag dus ook gewoon op die kamer, haha.. Een echt vuurdoop jah maar de hostels kunnen veel beter hoor, trust me.
    Wat een leuk verslag en wat heb je al een hoop gedaan.
    Leuke activiteiten die je hebt geboekt.
    De outbacktour is er 1 die je je leven niet meer gaat vergeten, voor mij waren dit een van mijn mooiste 10 dagen van mijn reis.
    Geniet lekker van alles wat op je af komt..
    Liefs

  • 30 Oktober 2012 - 21:55

    Marianne:

    Heej Meis,

    Ik vond het ook super fijn om jou ff gesproken te hebben. Heerlijk ook weer om alles nog een keertje te lezen wat je allemaal al gezien en meegemaakt hebt.
    En wat een gave foto's. Ik laat ze Niek maar niet zien, dan is ie weer jaloers ;) haha.....
    Maar ik geef hem ook groot gelijk, ik ben ook wel stiekem jaloers ;) Maar ik maak alles nu een beetje via jouw mee.
    Veel plezier, lieverd en ik kijk al uit naar je nieuwe verhalen.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 51461

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: