Roadtrip van Sydney naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Roadtrip van Sydney naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Roadtrip van Sydney naar Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

08 November 2012 | Australië, Byron Bay

Zoals jullie misschien wel op facebook hebben gelezen, heb ik inderdaad aardig wat trips geboekt. Flink bedrag moeten betalen maar ach dan hoef ik dat straks niet meer doen. Ik heb een grey hound ticket van Byron Bay tot Cairns, een trip naar de whitsundays, naar fraser island, de magic bus op Nieuw Zeeland en de heading bush van Adelaide naar Alice Springs. Allemaal open data dus ik kan ze boeken wanneer ik wil. Volgens Sarah (waar ik bij geboekt heb) gaat de Oz Experience stoppen dus dan maar de Grey Hound, scheelt ook veel in geld vanwege hun aanbieding.
De dag dat ik die trips heb geboekt wilden we ook wassen en dat kostte best veel tijd. Ik wil namelijk wel bij m’n was blijven dan en niet dat iemand het er zo bovenop gooit ofzo. Dus de dag was zo om!
’s Avonds hebben we lekker met de hele groep 5 dollar pizza’s bij Domino’s gehaald.
De volgende dag hadden we ook nog in Sydney omdat het Jasper nog niet gelukt was om een auto te kopen. ’s Ochtends zijn Rachel, Daphne en ik naar Paddy’s market geweest. Dit was een beetje a la zwarte markt Beverwijk denk ik. Echt super veel standjes en ook veel hetzelfde. Heb wel een boomerang gekocht. Een kleintje, maar zonder kleurtjes en heel toevallig met m’n initialen erin, dus dacht die moet ik hebben. Boven Paddy’s zit een groot winkelcentrum, op de eerste met gewone winkels en op de 2e met outletwinkels. Hier heb ik een nieuwe Guess zonnebril gekocht. Ik kreeg best hoofdpijn van dat goedkope ding dat ik mee had en deze is echt chill.
Hierna zijn we met de trein en bus naar Bondi gegaan. (Ook op facebook gezien misschien). Het was erg lekker om even een middagje op het strand te liggen. Toch merkten we wel dat het nog lente was, het was vrij rustig en vanaf 16 uur werd het ook een stuk frisser. Rond 17 uur zijn we gewoon vanwege de kou weggegaan. Bij het hostel lekker gedoucht en boodschapjes gedaan. Lekker soepje en broodje ei op. (heerlijk gebakken door Cato)
Ondertussen heeft Jasper een busje gekocht en zijn we de dag erna (donderdag) ’s middags op pad gegaan met z’n vieren. Het is wel heel raar om van de groep weg te gaan. Het is toch al snel een vertrouwt stukje en er zitten echt wel wat meiden bij die ik ga missen. We gaan ze opwachten in Byron Bay, daar komen zij na de surfcursus. We hebben zo’n eerste dag 2,5 uur gereden en zijn geëindigd in Newcastle.
Wat een kut stad (sorry) is dat!! Echt een industriestadje, saai en er hangt een raar sfeertje. Na het eten hebben we nog een biertje bij het hostel gedaan en daarna naar boven. Even nakijken wat we de volgende dag gaan doen, hoe we naar Port Macquarie gaan rijden en vast een hostel uitzoeken.

We zijn op tijd vertrokken uit het smerige Newcastle. Via een pacific highway en toeristische route richting Port Macquarie gereden. Onderweg via Port Stephens gereden en onderweg gestopt bij Dark Point Aboriginal Place. Hier liepen we stijl omhoog zandduinen op en hadden we boven super mooi uitzicht over de South Pacific Ocean. Verder gereden over The Lakes Way en moesten we ook met een pontje een rivier oversteken. Hierna reden we op een onverharde weg voor ons gevoel in the middle of nowhere , en hier hebben we onze eerste kangaroe in het wild gespot. Yeeew!!
Om 17 uur aangekomen bij het YHA hostel Ozzie Pozzie in Port Macquarie, echt het beste hostel so far!! Super schoon, mooie 4 persoonskamer, ruime en nette douche en toilet op de gang. Een bbq (die we natuurlijk gelijk de eerste avond hebben gebruikt), een zwembad, tv kamer, nette keuken en game room met ping pong tafel en tafelvoetbal. Iedereen is echt super vriendelijk en vrolijk.
Na aankomst zijn de mannen naar een garage gegaan om wat dingen te regelen voor de bus en zijn Daphne en ik een rondje gaan lopen en boodschappen doen voor de bbq. Langs het strand is een mooi boardwalk waar de stenen allemaal beschilderd zijn. De sfeer in dit dorp is ook echt een stuk beter dan in Newcastle.
We blijven hier 2 nachten zodat we morgen echt een dag hier kunnen besteden, er zit hier een koala hospital en Wildlife resort & zoo.
Door het gesnurk van Jasper heb ik met m’n oordopjes in geslapen en dus geen wekker gehoord, Daphne maakte me om 10 uur wakker. Heerlijk bijgeslapen haha.
De mannen zijn weer naar een garage gegaan met de bus en Daphne en ik zijn naar het koala hospital gaan lopen, best ver eigenlijk haha. Het was leuk om even gezien te hebben maar goed dat het gratis was, we hebben wel een donatie gedaan en iets gekocht in het winkeltje. Ze verzorgen koala’s die aangereden zijn of een bosbrand overleefd hebben.
Jasper en Joey zijn ons hier op komen halen en zijn we doorgereden naar het wildlife park.20 dollar entree en dus echt zonde van het geld als backpacker zijnde. Echt klein en slecht opgezet. Niet veel over te zeggen verder eigenlijk. ’s Avonds even gaan hardlopen, moest echt even energie kwijt, kop leeggooien en alleen zijn. Daarna pizza gegeten (wat er niet echt in ging maar hebben we mooi van kunnen lunchen de volgende dag)
Zondag op tijd vertrokken om naar Byron Bay te gaan, zo’n 5,5 uur rijden. We hadden al een yha hostel geboekt tot woensdagochtend, de rest van de groep die de surfcursus doen komen hier dinsdagavond aan. Het is een heel toeristisch stadje, beetje Lloret/Salou achtig, niks voor mij dus!! Op zich wel weer een prima hostel met een lekker zwembad en we zitten dicht bij het strand maar weer met van die mooie lokkertjes. Free parking… ja er zijn 5 plekken in een parkeergarage waar ons busje qua hoogte niet in past. Free internet, blijkt outdated te zijn in het boekje, een dollar per kwartier.
We wilden wel een keer fatsoenlijk uit eten eigenlijk dus buiten beetje op menukaarten gekeken, kiezen we een restaurantje uit hebben ze binnen ineens een andere kaart. Ja we proberen vandaag iets nieuws, jaja bullshit!!! 20 dollar voor een hoofdgerechtje, de mannen hebben in het hostel nog een kom cereals op en wij hebben een ijsje gehaald.
Morgen maar macaroni maken ofzo, ff low budget. We blijven hier uiterlijk tot woensdag en gaan dan gauw weer door richting brisbane!!
Ik weet nog niet precies wat m’n planning is, in het vorige hostel heb ik naar een aantal job advertenties m’n cv verstuurd. Zo is er een gezin in Arlie beach dat me morgenavond gaat bellen, die zoeken een nanny. Maar ik wil wel eerlijk zeggen dat ik maar 5 weken kan werken. Met fruitplukken kan ik wel gewoon verdwijnen ook al willen ze dat je langer blijft maar ik ben natuurlijk een softie en vind dat ik dat bij een gezin niet kan maken. Ik hoop dat ze mij als overbrugging willen aannemen tot ze iemand vinden die langer blijft. Het verdient niet spannend want het is een vergoeding naast kost en inwoning maar daarom zal ik ook niet veel geld uitgeven. Het lijkt me wel leuk werk!
Morgen gaan we lekker even naar de markt en winkeltjes kijken en daarna op het strand liggen.

Het strand was heerlijk!!! Terug in het hostel hebben we boodschappen gedaan en zijn we in contact gekomen met een Canadees van 2 deuren verder. We hebben ter compensatie van de avond ervoor lekker goedkoop spaghetti gemaakt. Verder tot 22.30 voor de kamer gezeten en biertjes zitten drinken. Was best gezellig en goed voor de engelse taal want nu moesten we wel in het engels praten.
Dinsdag zijn we ook lekker een paar uurtjes naar het strand gegaan. Ik ben ook terug gebeld door het gezin in Arlie Beach die een nanny zoeken. Ondanks dat ik maar zo’n 5 weken beschikbaar ben, heb ik de job gekregen. Dus ik had aardig wat te regelen vandaag! Eerst hebben we ’s middags de Melbourne cup gekeken in de kroeg. Samen met onze canadeze buurman en helaas zonder Joey. Die lag ziek in bed (waarschijnlijk met ontwenningsverschijnselen omdat hij hier niet kan blowen haha)
Het was erg gezellig en leuk om te zien hoe iedereen reageert aan het eind van een paardenrace als ze dus wel of niet gewonnen hebben.
Hierna ben ik naar de greyhound gegaan om m’n ticket naar rainbow beach te regelen, morgenochtend 7.45uur HELP!! Haha Dan ben ik er rond 15 uur, het hostel zit al bij de tour dus dat is wel relaxed. Ik moet dan vrijdag om 7 uur paraat staan om de instructies te krijgen die de rest donderdag krijgt. De fraser tour is met 4x4’s over een zandeiland crossen. We zijn zondag tussen 14 en 17 uur terug. Ik had gehoopt ’s avonds gelijk door te kunnen naar Arlie beach maar helaas! De rit duurt zo’n 15 uur en vertrekt ’s middags dus ik kan de bus pas maandag pakken en kom dinsdagochtend om 8.35 uur aan in een plaatsje ernaast. Adam (mijn werkgever) komt me daar halen. Helaas begin ik dus weer 2 dagen later met mijn baan. Gelukkig klonk het alsof ze het niet erg vonden. Iedereen zegt hier toch ‘no worries’, weet alleen nog niet of ze het ook altijd menen haha.

Zo dat was dus best vroeg die bus. En ziek dat ik werd!! Gadverdamme, ik dacht echt dat ik er wel overheen gegroeid was want in het busje bij jasper ging het ook goed. Ik kon toen zelfs lezen.
Het was een 8 uur durende reis want ik ging ook nog een andere tijdzone in dus de klok ging een uur terug. In de bus raakte ik aan de praat met Sam (een meisje uit Canada), zij is hier al bijna een jaar en wilde even een break van haar werk en is dus gewoon op de bus naar Rainbow Beach gestapt. Toen ik haar vertelde dat ik Fraser ging doen leek het haar ook leuk, dus nu zit ze bij mij in dezelfde kamer en starten we vrijdag beide met de Frasertour. Zo zie je maar dat het contact vrij snel gaat.
We gaan nu even wat drinken met een paar meiden.

We zijn naar het hostel hiernaast gegaan en daar wat gaan drinken in de bar. Een van de meiden kenden daar een aantal mensen, uiteindelijk zaten we met 9 man naar elkaar te gillen terwijl er keihard live muziek gespeeld werd. Maar het was wel erg gezellig.
Ik wil dit verslag vandaag plaatsen dus dat doe dat in een internetcafé, omdat ik dus niet bereikbaar ben op mijn mobiel. (misschien al gezien op facebook) Global gossip heeft hier geen bereik en het enige wat ik kan doen is wachten tot ik hier weg ben of een starterspakket van een andere provider kopen voor 30 dollar. Vind dat een beetje zonde van m’n geld aangezien ik hier maandag al weer weg ga. Alle verhalen van Fraser zelf en de foto’s van Rainbowbeach horen jullie dus in een volgend verslag als ik bij dat gezin tijd heb. Ik moet sowieso kijken of ik er nog foto’s op kan zetten want zit bijna aan m’n limiet denk ik.

Cheers mate

  • 08 November 2012 - 08:11

    Betty:

    Door ons Appen en Skypen van het meeste al op de hoogte. Jammer dat je net de groep niet meer getroffen hetbt, maar wie weet komt er nog iemand langs Arlie Beach. Leuk om Fraser weer 'samen' met iemand te doen. Ben je nog door/langs Gold Coast gereden? Daar zit Alex tot december.
    Enne ...... koop maar ruimte erbij, want we willen natuurlijk wel die foto's blijven zien, hoor!!!!

  • 08 November 2012 - 08:52

    Marjo:

    Hoi Kimberley, leuk weer je uitgebreide verslag; zo te lezen vermaak je je daar best. mooi ook dat je al werk hebt gevonden voor een paar weken; hopelijk zijn het leuke kids en is het een leuke familie. Heb je daar dan ook nog wat (nederlandse) backpackvrienden of -vriendinnen in de buurt?
    Wij (harry en ik) vertrekken maandag voor 5 dagen naar London, dus wij hebben ook iets leuks in het vooruitzicht. Geniet lekker van alles daar, groetjes, Marjo en Harry

  • 08 November 2012 - 09:41

    Marianne:

    Hey meis, pff ik ben jaloers. Heb spontaan geen zin meer om te werken of mijn studie af te maken. Als ik het geld had boekte ik na de USA nog wel een ticket naar jou toe ;) Haha. Maar wel fijn dat we via de verhalen en foto's mee kunnen genieten. Dus koop idd maar ruimte bij voor de foto's of deel ze anders op facebook want ik wil mee blijven genieten van je trip
    Leuk dat je nu samen met iemand de tour gaat doen. (Ze heeft ook een hele leuke naam ;)).
    Veel plezier tijdens de tour.
    Dikke kus van mij en natuurlijk ook van Niek. Pootjes van Sam en Jip

  • 08 November 2012 - 11:12

    Tessa:

    Hii lieverd, ik ben JALOERS!! Hier begint het te regenen, krijgen we al nachtvorst en is het koud. En jij ligt heerlijk op het strand.... Daarnaast zijn je foto's ook echt prachtig. In het echt zal het vast nog mooier zijn.
    Als ik je verhalen lees lijkt het net of je het zo tegen me verteld. Leuk om te lezen!
    Fijn dat je aan de slag kunt als 'nanny'. Ben echt benieuwd hoe je het wel en wee gaat ervaren binnen zo'n gezin. Is toch net iéts anders dan voor de klas staan ;-) Maar ik ben er van overtuigd dat je snel je draai gaat vinden.
    Koop inderdaad maar wat extra ruimte voor foto's hoor! Ik wil natuurlijk wel mee blijven genieten van je reis en belevenissen.
    Leuk dat je met iemand die tour kunt doen, toch wel iets vertrouwder en fijner. Leuk, leuk, leuk!
    Geniet van alles en iedereen daar!
    Een hele dikke kus van mij en Richard!


  • 09 November 2012 - 13:59

    Truus De Roode.:

    Hoi kimberley,wat leuk om ook jou nu te volgen.lekker weer zo te zien.
    Ben wel benieuwd hoe het is om nanny te zijn Wat is de leeftijd van de kid's ?
    Je schrijft lekker we blijven je volgen.

    Groetjes en een kus,

    André en Truus.

  • 09 November 2012 - 15:05

    Fleur:

    Lieveee kim,

    Leuk om je verhalen te lezen! Ben ontzettend blij voor je dat het zo lekker begint allemaal.. Ik blijf ze lezen! Geniet!!!

    Dikke kus xxxx fleur

  • 09 November 2012 - 19:50

    Daisy :

    Hey Kim,

    Wat klinkt het allemaal relaxed...en volgens mij begin je je draai echt te vinden. Fijn hoor! Ik blijf het toch een gek idee vinden dat jij daar al bent. Voor mij is het nu nog drie weken, maar door de drukte op mijn werk weinig tijd om er echt bij stil te staan. Wel al de eerste dingen geregeld en dan maar afwachten :-)
    Ik ben benieuwd hoe het werken je gaat bevallen...wel fijn dat je al zo snel iets hebt gevonden. Ook wel leuk om zo dichtbij kennis te maken met de Aussie. Heel veel plezier nog...tot snel!

    Liefs Daisy

  • 09 November 2012 - 22:31

    Kirsten:

    Wat ben je lekker bezig daar! Klinkt goed hoor!! Veel plezier op Fraser en bij het nanny-gezin! Lijkt me erg leuk om ook wat meer van het dagelijkse Australische leventje mee te krijgen. Geniet ervan en we horen hopelijk snel weer de volgende verhalen :)
    Liefs
    Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 51458

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: