Restje Melbourne en weekendje Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Restje Melbourne en weekendje Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Restje Melbourne en weekendje Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

25 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Werken op de Grand Prix was echt geweldig! Het waren lange, zware dagen maar zeker de moeite waard. Op donderdag was mijn shift gewijzigd naar een opbouw shift maar vanaf vrijdag had ik 3 dagen mijn eigen ruimte met als client Nissan, gesponsord door Jack Daniels. (leuke spullen van gekregen hihi) Wij moesten zorgen voor de drankjes en het lunchbuffet. Ik werkte met Mark waar het goed mee klikte en we waren een goed team samen. Wat maar goed was ook want het 2e staflid dat ik kreeg was echt hopeloos. In 2 dagen heeft ze 3x een tray met glazen laten vallen, steeds domme vragen stellen en gewoon echt niet slim. Heel vervelend maar Mark en ik hadden hierdoor wel lol af en toe.
Maandag ben ik met Daphne de hele dag door Melbourne gaan lopen om nog wat dingetjes te zien en te fotograferen. Wat niet echt slim was want mijn benen en voeten deden al zo zeer.
Dinsdag heb ik mijn laatste shift bij de Galery gewerkt, was weer een leuke; van 13.30 tot 01.15 zonder pauze en als eten alleen een chocoladetaartje naar binnen gewerkt. Snap niet hoe ze dat hier doen, ik heb wel een periode gehad dat ik niet at maar als je wel weer gewend bent te eten dan is het best zwaar.
Woensdag nog een lekker dagje strand en donderdag een regeldag. Nog even met Jodie afgesproken op de markt, nageltjes gedaan, met isabel gemeet, langs kantoor en ’s avonds met daphne gegeten. Daarna was er een afterparty van het bedrijf dus leek me wel leuk om een aantal mensen nog even een keer te zien. Toen om 1 uur de bar dicht ging zijn we naar iemand thuis gegaan en dat was zo ver dat ik niet in m’n eentje een taxi naar huis wilde nemen. Zo kwam het dat ik pas om 8 uur ’s ochtends in m’n bed lag terwijl Daphne alweer een half uur aan het werk was.
Ff 5 uurtjes geslapen maar ik moest nog poetsen in het appartement en m’n spullen pakken voor de GOR. Om 16.30 konden we de auto ophalen om naar Apollo Bay te rijden. Hier zouden we Rosie meeten die vanuit Warnambool moest komen (de andere kant). Het duurde zeker een uur voor we de stad uit waren en de MacDonalds onderweg reden we natuurlijk net voorbij. Helaas kwamen we niks meer onderweg tegen en na uren snelweg en een heel stuk door een bos met haarspeldbochten en het laatste stuk in het donker kwamen we eindelijk in Apollo aan. Daar maar even een pizza gehaald en snel naar het hostel.
De volgende ochtend mochten we onze auto bij het hostel laten staan om met Rosie d’r auto verder te rijden. Zij rijdt namelijk van haar werk dus kostte het ons niets. De dag begon koud en grauw maar uiteindelijk is het zonnetje nog regelmatig tevoorschijn gekomen voor mooie foto’s. We zijn op verschillende mooie plekken gestopt zoals the Twelve Apostles, Loch and Gorge, London Bridge, The Grotto, Childers Cove en het Tower Hill national park. Onze overnachting was in Port Fairy.
Nadat we onze spullen in de kamer hebben gegooid zijn we het stadje ingelopen om wat te eten bij een restaurantje The Hub. Daarna lekker op tijd naar bed gegaan want weer een lange rit terug de volgende dag.
Zondag zijn we eerst gaan ontbijten bij ‘Clonmara’, een oud traditioneel Engels theehuis. Dus uiteraard scones met cream en huisgemaakte jam. Daarna zijn we over de snelweg teruggereden tot aan Colac en vanaf daar weer naar beneden richting de GOR om in Apollo Bay de auto op te halen.
Vanaf daar moesten we met 2 auto’s richting Melbourne om het laatste stuk van de GOR te zien. Het is al lastig om het vanaf de andere kant te rijden omdat het vanwege de bochtige weg lastig is om op bepaalde uitzichtpunten te stoppen en dan ook nog eens met 2 auto’s.
Uiteindelijk zijn we nog gestopt (op aanraden van Loes) bij het Caravanpark in Kenneth River want daar hadden zij een aantal koala’s gezien. Helaas hadden wij een beetje pech denk ik want er zat er alleen een hoog in de boom te slapen en van de ander zagen we nog net z’n kont terwijl hij omhoog klom. De volgende stop was Lorne, dit moet een heel mooi strand en surfdorpje zijn maar door het slechte weer zag het er iets minder aantrekkelijk uit. Ook was het stervensdruk omdat er een soort ‘live saving’ wedstrijd voor kinderen was.
Daarna zijn we wegens tijd nergens meer gestopt alleen om iets onderweg te eten. Ik denk dat ik iets meer van de Great Ocean Road had verwacht maar het weer had ook een grote invloed. Verder ben ik van mening dat 2 dagen te kort is, er zijn heel veel leuke dingen te zien en te doen maar kost allemaal iets meer tijd en dat hadden we helaas niet.
Om 8 uur waren we terug in het appartement en kon ik m’n spullen wassen en tas inpakken. De volgende ochtend ben ik om 7.15 weggereden richting het vliegtuig om de auto terug te brengen en had ik mijn vlucht naar Alice Springs.

Het vechten over m’n borg, wat je misschien wel op facebook hebt gezien, is nog steeds aan de gang. Onze verhuurster is een Russische geldwolf en doet alles om onder het betalen uit te komen. Uiteraard moet je appartement schoon zijn als je weggaat maar we hadden afgesproken dat ik dat op vrijdag zou doen ivm onze trip. Ze zou het geld vrijdag ook overmaken ondanks dat ik het liever cash wilde omdat ik het haar ook in cash had betaald, dus moest het op m’n rekening staan voor ik Melbourne zou verlaten. Zondagmiddag stond er nog niks op dus heb ik haar gebeld, ze zou ’s middags naar het appartement gaan om mijn vervangster te meeten en dan zou ze m’n borg in cash aan John geven (een van onze huisgenoten). Uiteraard wist John van niks toen wij thuis kwamen.
Die avond heb ik haar denk ik wel 50 keer gebeld maar ze neemt gewoon niet op. Uiteindelijk kreeg ik een smsje dat ze maandag de kamer zou controleren en dan zou ik het geld uiterlijk dinsdag op m’n rekening hebben. Omdat ik vanaf morgen 3 dagen zonder ontvangst in de outback zit, checkt daphne of het erop staat, zo niet dan kan zij het nog even melden als ze weer voor de huur komt woensdag. Als het er eind van de week nog niet is ga ik stappen ondernemen zoals de politie bellen om te vragen wat ik kan doen. Zo ook voor het geld dat ik nog steeds van de Headingbush trip moet krijgen.

  • 26 Maart 2013 - 21:05

    Truus :

    Hoi Kimberley.Even een paar regels uit een koud Zeewolde.Wat leuk om te lezen dat je zo geniet.
    Werken bij de Grand Prix jeetje wat leuk.Kan mij voorstellen dat ze je graag wilde hebben.
    Je hebt al zoveel ervaring op dit gebied.En nu de laatste weekjes samen met je vriend.
    Een mooie afsluiting.Geniet er van samen en kom gezond terug !!!

    Knuffel van ons.André en Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 51454

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: