Whitsundays!!! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Whitsundays!!! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!!

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

03 December 2012 | Australië, Whitsunday Islands

Zo, het is geloof ik bijna 2 weken geleden sinds ik een verslag heb geplaatst maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook niet heel veel te vertellen had nu ik bij dat gezin werk. Elke dag is ongeveer hetzelfde. Ik heb wel een aantal dingen op facebook geplaatst zoals onze mislukte pogingen om de toerist uit te hangen haha wat een gedoe was dat zeg. Het meisje in de touristshop had mij verteld om met de auto naar Dingo beach te gaan of naar de Cedar Creek Falls. We hadden dit over 2 dagen uitgespreid. Dinsdag naar Dingo, stappen we daar uit is het een smerig strand, het stonk er verschrikkelijk naar rotte vis, het dorpje stelde niks voor en het was ook nog eens eb.
Uit teleurstelling zijn we maar lekker gaan lunchen in Airlie en hebben we de boodschappen gedaan zodat we de volgende dag meer tijd hadden voor de watervallen.
Komen we daar aan, valt er GEEN water!!! We zagen dus een mooie rotspartij en een smerig plasje water onderaan. Ook daar zou ergens een strand zijn dus gingen we daarnaar op zoek. Na een paar keer verkeerd gereden te hebben zoals doodlopende wegen hielden we het voor gezien. Onderweg naar huis kwamen we op een t-splitsing en zagen we ineens een bord van Mission Beach dus wij daar naar toe, was dus ook weer helemaal niks. We hebben wel de grootste lol gehad en tot huilens toe zitten lachen in de auto dus zo heel vervelend was de dag niet. Toch zijn we als troost maar weer ergens gaan lunchen hihi.
’s Avonds kwam Adam thuis en hebben we gezellig zitten kletsen met een drankje. Donderdag hebben we de film Ted gekeken met aardig wat drankjes. Ook weer enorm gezellig.
Soms is het een beetje overbodig dat ik er ben omdat Aziza nog steeds geen baan heeft gevonden en Adam toch ook wel regelmatig thuis is. Er worden dus al grapjes gemaakt dat ik er ben voor de gezelligheid voor Aziza omdat ze hier nog niet zoveel mensen kent en anders de deur niet uitkomt.

Maandag zijn Rachel en Daphne in Airlie aangekomen, ondanks dat het niet m’n vrije dag was, was er al snel geen werk meer voor me en hebben ze me in het dorp afgezet om met de meiden lekker bij de lagoon te liggen. Woensdagavond ben ik bij hun in het hostel gaan slapen, we hebben gezellig bij Beaches iets gegeten. Daar hebben ze $13 meals en krijg je ook nog een drankje. Een geweldige T-bone besteld  De volgende dag vertrok om 13.30 onze boot voor de Whitsundays. Echt de beste trip tot nu toe!!
Met 28 man op de British Defender, heel anders dan Fraser gelukkig. Het eten werd voor ons bereid en was echt heel goed, we kregen fruit, koekjes en nacho’s tussendoor. De eerste dag ging vrij snel, na wat uitleg op de boot en de bedverdeling zijn we zeilend naar onze eerste snorkellocatie gegaan. Hier ruim een half uur prachtige vissen en koraal gezien en toen we terug op de boot kwamen zagen we een stukje verderop een schildpad van wel een halve meter groot. Schildpadden zijn echt de beste beesten om in te reïncarneren volgens onze schipper want ze kunnen zo’n 150 tot 200 jaar oud worden, ze zijn bijna altijd high vanwege het koraal dat ze eten en doen vaak aan triootjes. ;)
Daarna zijn we een baai ingevaren waar we zouden overnachten. Heerlijke rijst, salade en kip van de barbee (bbq voor de onwetende) gegeten. Verder tot een uurtje of half 12 zitten chillen op het dek met een drankje en daarna gaan slapen. De volgende dag werden we rond half 7 gewekt door het geluid van de motor. Boven op dek je cereals eten terwijl de boot in de mooiste plek op aarde vaart is echt een fantastisch gevoel. Lekker een kop oploskoffie erbij en we kunnen er weer een dag tegenaan. We voeren naar Whithaven beach, hier moesten we een kwartier wandelen en zagen daarna prachtig blauw water met het fijnste en witste zand dat er is. Hier hebben we 3 uur mogen genieten. Daarna kregen we lunch en gingen we naar de volgende snorkelplek. De vissen waren hier nog mooier en groter. Ik hoop dat m’n foto’s met de onderwatercamera een beetje gelukt zijn, ik ben zo nieuwsgierig dat ik ze waarschijnlijk hier al laat ontwikkelen.
Hierna weer naar een baai waar we bleven hangen om te overnachten en de volgende ochtend zouden snorkelen. ’s Avonds laat zaten wij beneden een kaartspelletje te doen toen er ineens een Italiaanse jongen naar beneden gilde: DOLPHIN!
Wij met z’n allen zo snel mogelijk naar boven rennen, bleek dat er inderdaad echt recht naast de boot een dolfijn zwom. Uiteraard lag m’n camera in mijn tas op bed maar ik denk ook niet dat ik hem in het donker op de foto had gekregen. Het was zo gaaf om dit te zien.
De volgende ochtend gingen we aan het begin van de baai weer snorkelen en hier was een grote kans om schildpadden te spotten. En ja hoor, we hebben er meerdere gezien. Van klein (zo’n 20 cm) tot wel bijna een meter groot.
Hierna zijn we terug gezeild naar de haven, we gingen soms zo schuin dat je je echt goed vast moest houden aan de hoge kant om te blijven zitten, maar wel super gaaf!!
Dankzij mijn polsbandjes ben ik gelukkig niet ziek geworden, af en toe een vreemd gevoel in m’n buik maar dat was best te doen.
Verder zou ik er nog veel meer over kunnen zeggen maar de foto’s spreken voor zich dus bekijk die maar dan snappen jullie waarom deze trip zo fantastisch was. De foto’s van de vissen volgen dus nog.

Ik blijf nu, zaterdagavond, ook nog een nacht in het hostel omdat er vanavond een party is voor onze boot en morgen ga ik terug naar het gezin waar ik werk. Dan nog een ruime 2 weken en dan is dat ook weer voorbij en ga ik richting Cairns. Daar wil ik een dagtrip doen voordat ik m’n vlucht naar Sydney heb.

  • 05 December 2012 - 15:00

    Marianne:

    Heej Kim,

    Wat een mooie trip heb je gemaakt. Echt een paradijsje om te zien. Fijn om te lezen dat je je vermaakt. Liefs X Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 51479

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: