Airlie Beach 1 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Airlie Beach 1 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Airlie Beach 1

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

17 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Zo na m’n Fraser avontuur nog 1 dag in Rainbow Beach gebleven. Helaas was het maandag niet zo heel erg mooi weer dus hebben we maar een beetje rondgehangen in het hostel. ’s Ochtends hebben we toch eerst nog een klacht ingediend en we moesten een mail sturen naar de touroperator. Hier hebben we een paar punten ingezet die we gewoon niet vonden kunnen voor een tour die zoveel geld kostte. Iedereen die wou heeft zijn zegje gedaan en hij zou ons allen een reply sturen maar hebben nog niks gehoord.
Om half 4 had ik de bus richting Airlie Beach, omdat ik zo ziek werd de vorige keer had ik extra tabletjes gekocht en van die polsbandjes gekocht (ik dacht namelijk dat ik ze in Sydney had laten liggen maar heb ze ondertussen alweer gevonden, fijn zo’n backpack met al die vakken haha)
Eerst 2 uurtjes naar Hervey Bay, daar bij de Mac iets gegeten en met een aantal zitten bellen om even bij te kletsen over ieders avontuur tot nu toe. Ik moest 3 uur wachten op de volgende bus. Eenmaal in die bus ging het echt prima, het was rustig dus ik kon ver voorin zitten, had 2 stoelen om op te liggen en heb zelfs een tijdje helemaal plat gelegen met m’n benen over het gangpad naar de 3e en 4e stoel die ook vrij waren. Het was een nachtbus van 21 tot 9 uur dus het was prettig dat ik wat kon slapen. Best vreemd dat je door een bustochtje naar een ander stadje in hetzelfde land eigenlijk gewoon een jetlag zou kunnen krijgen als je niet slaapt en het de volgende dag niet volhoudt tot ’s avonds. Gelukkig heb ik daar dus geen last van gehad.

Bij de bushalte in Airlie heeft Adam (de vader) me opgehaald en thuis het huis laten zien, even later kwam Iziza langs en hebben we een beetje zitten kletsen over wat precies de bedoeling is dat ik doe en om elkaar wat te leren kennen. De kinderen Joey van 11 en Penni van 2, zijn we ’s middags op gaan halen. Joey is een hele sociale en beleefde jongen, kletste gelijk de oren van m’n kop. Penni moest in eerste instantie niks van me hebben, maar toen ze volgende ochtend zag dat ik er nog steeds was ging het al beter. De avond verliep een beetje vreemd voor mij zoals ik al op facebook had gezegd, ze gingen echt super vroeg naar bed dus daar zal ik aan moeten wennen. Aan de andere kant is het goed want je moet rond 6 uur weer op vanwege de kids. Het wordt dus alleen wat lastiger om contact met jullie in Nederland te hebben de komende weken ivm het tijdsverschil en omdat ik aan het werk ben. Aan de andere kant is dat misschien wel wat beter voor me om er echt voor te gaan hier te wennen. Hier kom ik straks nog op terug.

Het is even wennen in het gezin natuurlijk maar ik had het zeker slechter kunnen treffen. Ondanks dat ze wat meer geld te besteden hebben zijn ze echt heel down to earth. Ze vloeken wat af haha en zijn heel relaxed en open. Ik kwam er al vrij snel achter dat Joey een wijs mannetje is en echt veel weet, ook bijvoorbeeld van sex en zwanger raken enzo. Volgens Adam kan hij dan later in ieder geval niet zeggen, ‘dat wist ik niet’. En hij was natuurlijk ook al 9 toen Iziza zwanger was van penni dus vroeg zich toen af hoe dat allemaal zat. Zelf wonen ze hier ook pas 3 maanden dus we gaan nog wel een keer in het weekend lekker de omgeving verkennen en zo zie ik ook gelijk een hoop. Iziza is zelf een jaar of 30 dus dat klikt ook al makkelijker, er worden al geintjes gemaakt dat we in het weekend de babysitter dienst moeten bellen voor de kids zodat we samen naar de kroeg kunnen. Wat natuurlijk echt maar gein is maar het is wel grappig en breekt het ijs.
Voor de geboorte van Penni woonden ze zo’n 6 uur rijden verder het binnenland in en hadden daar een pub en hotel dat ze runde maar ik geloof dat het hotel is afgebrand en ze net op tijd wegkwamen. In dat hotel hebben ze ook vaak backpackers aangenomen en daardoor merk ik wel dat ze me meer begrijpen. Iziza benadrukt ook dat ik hier een workholiday heb en dat ik echt de tijd moet nemen om tussendoor leuke dingen te doen en de omgeving te zien. Dus dat scheelt een hoop.
Daarna zijn ze op zo’n 2 á 3 uur rijden vanaf hier in het binnenland gaan wonen in een mijnstadje waar Adam in mijnen werkte. Hier is Penni ook geboren en nu wonen ze dus in Airlie. Adam krijgt echt jobs overal en is soms weken weg, Iziza wil weer wat dagen gaan werken om uit het huis te zijn en contacten te krijgen in deze voor hun nieuwe stad. Vandaar dat ze een nanny zochten. Blijkbaar hoeven ze eigenlijk beiden niet echt meer te werken, maar doen het om bezig te blijven.

De eerste dagen had ik het echt wel weer even zwaar. Ik heb ook al best wat afgereisd in deze korte 3 weken, vandaar dat het ook voelt alsof ik al zoveel langer weg ben. Ik moet mezelf wat meer rust geven anders word ik gek. Ik heb dus een beetje gebeld met een aantal mensen en heb nu wat verschillende opties voor als ik al dat reizen niet trek. Het zou kunnen zijn dat ik na Nieuw Zeeland door Melbourne en de Great Ocean Road vlieg en de heading bush en m’n vlucht naar Alice Springs vervroeg. Dan ben ik iets van een maand eerder bij Hans en Elwin in Perth (familie) en kan ik daar een job zoeken om geld te verdienen om leuke dingen te doen als Ruben daarheen komt. Maar dan zit ik in ieder geval op 1 plek en in een huiselijke omgeving met vertrouwde gezichten om me heen ipv steeds die hostels met alle zatte mensen die hier alleen komen om te feesten. Zo ben ik niet, ik kom hier voor het land en niet die smerige goon (goedkope wijn in box) haha.
Dit geeft me wat meer geruststelling eigenlijk. Ik maak me niet zozeer druk over de komende maanden omdat ik nu hier goed zit voor een paar weken en dan 4 weken samen met Daisy doorbreng (zo don’t worry dais) en Nieuw Zeeland zit ook wel goed omdat dat met de magic bus ook redelijk allemaal georganiseerd is en in groepsverband. Maar maakte me nu al druk voor daarna als ik weer in m’n eentje in Melbourne ben, stom he. Dus ik moet ook gewoon niet zo ver vooruit denken!!
En iets minder vasthouden aan Nederland en niet dagelijks met iedereen contact opnemen, zo geef ik mezelf niet de kans om te wennen.

Vrijdag en zaterdag zouden m’n vrije dagen maar er waren toch plannen gemaakt. Adam is ook weg en aangezien ik deze week pas op dinsdag ben gekomen wil ik er niet gelijk om vragen. Vandaag is vrijdag, joey bleef thuis van school omdat ie zich niet zo goed voelt, dus Iziza bracht Penni naar daycare. In die tijd had ik het huis al schoongemaakt zodat zij gelijk haar eigen ding kon doen. Verder was er niks meer te doen wat betekende dat ik van 11 tot 15 uur de tijd had om op pad te gaan met de auto. Ik zou op m’n terugweg Penni ophalen. Maria, een Amerikaans meisje dat ik op Fraser heb ontmoet kwam vandaag terug van de Whitsundays dus ik ben met haar en een aantal van haar tour naar de laguun geweest om te zonnen, even geluncht en daarna mijn eigen whitsundays geboekt. Ik ga de 29e samen met Daphne, de avond ervoor ga ik bij haar in het hostel boeken zodat we even gezellig op pad kunnen ofzo. Heb er zin in!!!
Morgen gaan we met de kinderen naar de Market in de Main Street en daarna blijf ik ook daar om met Maria te gaan zwemmen ofzo. Ff lekker van het mooie weer hier genieten.
Zondag hebben we een roadtrip. Joey gaat op kamp met zijn oude school, hier ongeveer 3 uur vandaan en moet daar maandagochtend om 5uur op het vliegveld zijn. Dus we slapen zondag bij vrienden daar en rijden maandag nadat we hem gebracht hebben terug. Het is een mijnstadje dus daar wordt best geld verdiend. Zijn schoolkamp bestaat dus ook uit een week in de Gold Coast, ze vliegen naar Brisbane, gaan naar Sea World enz enz. Niks zoals mijn oude kampen dus haha.

Dit is vast een eerste verslag en wat foto’s van hier. Na de whitsundays zal ik weer een nieuwe plaatsen.

  • 17 November 2012 - 02:13

    Betty:

    Zo; nu ben ik lekker 'ns de eerste!! haha. Ziet er niet verkeerd uit, hoor! En ook de toonzetting; zo zie je hoe een paar 'dingen' al kunnen helpen, hé?! Zo en nu duik ik lekker m'n bedje in (02:15) Love you.

  • 18 November 2012 - 11:04

    Renee:

    Ha Kim, Wat heb jij al een hoop meegemaakt en gedaan zeg. Erg leuk om je verhalen te lezen.. Veel plezier bij je oppas-gezin, maak er een leuke tijd van.. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 51457

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: