Van Airlie naar Cairns en door naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu Van Airlie naar Cairns en door naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kimberley Happel - WaarBenJij.nu

Van Airlie naar Cairns en door naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

22 December 2012 | Australië, Cairns

Op dit moment zit ik in het vliegtuig van Cairns terug naar Sydney dus tijd om even een nieuw verslagje te schrijven dat ik hopelijk in Sydney vrij snel kan plaatsen op m’n blog. Ik doe dit overigens onder het genot van wat kerstmuziek want die stemming zit er nog niet echt in hoor. Het is zo bizar dat het over een paar dagen kerst is, je hebt het gewoon niet door hier. Ten eerste omdat het zo ontzettend lekker warm is hier (muhahahaha) en ten tweede ook wel omdat je geen vaste plek hebt dus je zet zelf ook geen kerstboom op enzo.

Mijn laatste weken bij de familie zijn echt nog voorbij gevlogen. De een na laatste week had ik nog veel vrije tijd, het gezin is 4 dagen naar opa en oma gegaan dus had ik het huis voor mezelf alleen. Gelukkig had ik ook een auto anders had ik me goed verveeld denk ik. Tijdens deze dagen waren Daniël, Cato en Isabel ook in Airlie dus dat was erg gezellig. Een dag voor het gezin terugkwam was ik nog even naar de lagoon gegaan, kom ik na een paar uur terug bij de auto….. lekke band GVD!!!
Adam gebeld maar die zei laat maar staan, regel ik morgen wel. Gelukkig maar want als er iets is dat ik niet kan is het wel een band verwisselen haha. Als ik dan dat hele eind moet lopen in die warmte mag ik wel eerst even iets eten, SUSHI!!! En met mijn geluk is dus hetzelfde vrouwtje aan het werk dat mij al eerder naar huis heeft gebracht, verhaal uitgelegd en ik kon om half 5 terugkomen om thuis gebracht te worden. (Voor diegene die denken waar heeft ze het over, na de whitsundays konden Aziza en Adam me ineens niet meer ophalen omdat ze al gedronken hadden. En een aardige Australische van de sushi shop vond het onzin dat ik mijn geld aan een taxi zou verspillen en heeft me toen thuisgebracht)
In de laatste week hadden we het een stuk drukker. Op maandag en dinsdag hebben we heeeeel veeeel boodschappen in huis gehaald en kerstinkopen zoals cadeaus maar ook versiering. Nou moet ik wel zeggen dat Australiërs al snel vinden dat ze heel hard werken hoor want als we een dag ff net iets meer moesten doen dan anders vonden ze al dat we een drukke dag gehad hadden. Terwijl we gewoon tijd hadden om te lunchen en om 17 uur aan de eerste borrel zaten. Volgens mij zijn zulke dagen zeldzaam in Nederland of niet? Haha
Op woensdag moesten we erg vroeg op om Aziza naar het vliegveld te brengen, zij ging de 2 andere kinderen van Adam ophalen die in Brisbane wonen. Penni was op het kdv dus Joey en ik hadden een dagje samen. Dit was erg gezellig, ’s ochtends eerst samen schoongemaakt, daarna sushi gemaakt en een ijsje gehaald. Toen moeders weer ophalen. Ryder (6) was wel gelijk lekker aanwezig terwijl Lily (4) heel stil en verlegen was. Volgens Adam en Aziza leek het dit keer ook wel of ze iets langer nodig had om te wennen dan voorheen. Nadat we op vrijdag samen geknutseld hebben was het ijs gebroken en kon ik echt als nanny aan het werk want ze liet me niet meer alleen. Het was m’n ‘Little shadow’. Zelfs als ik de was ging ophangen stond ze ineens achter me.

Maandagavond brachten Aziza en Joey me naar de bushalte voor de nachtbus naar Cairns. Hoewel ik er heel erg naar uitkeek om verder te gaan reizen, viel het me toch wel zwaar hoor dat afscheid nemen. Hoorde later dat Joey moest huilen toen ze wegreden, isn’t that sweet?!
Hoop dat hij/ze ooit naar Nederland komen, zou leuk zijn om de kids later weer eens te zien.

Even een onderbreking want de vlucht was dus zelfs te kort om m’n verslag af te krijgen. (Vandaar meneer en mevrouw Otto, heb ik dus al even niks geschreven, had het verslag gister beloofd maar lukte ook even niet.)
Ondertussen zit ik al 2 dagen in Sydney met Daisy. Jasper heeft ons opgehaald van het vliegveld, heel erg lief. Ook zou hij misschien 2 nachten werk voor me hebben, moet ik bij wegwerkzaamheden met zo’n slow-stop bordje staan haha. Wel 10 uur lang staan maar het betaalde $28 per uur. Helaas wordt het steeds verschoven en is het dus nog niet gelukt om te werken.
Het hostel is echt wel mooi en schoon, grote kluisjes in je kamer. Wel schok ik even van de kosten (was ik weer vergeten), deze hadden we van de zomer al geboekt vanwege kerst en oud&nieuw en vergeleken met wat ik heb gezien en nu al geleerd heb over reizen is het echt wel duur. Ook hadden we een 6 bed female dorm gekozen terwijl ik ondertussen alleen nog maar in 8 heb geslapen, dat is goedkoper en qua rust maakt het weinig uit. De gemixte dorms vinden we ook beiden wat gezelliger, gasten zijn toch wat makkelijker in de omgang en aanspraak, je legt dus sneller contacten.
Deze eerste 2 dagen hebben Daisy en ik ons een beetje verdiept in wat we hier in Sydney willen doen, onze trip naar Tasmanie wat meer gepland en kaartjes geregeld voor het een en ander. Ook het vervoer is vrij duur, leuk die Jackeroo cursus in Tamworth maar je moet er wel komen en dat is dus weer 143 dollar voor een retour treinticket.

Weer even terug naar mijn laatste dagen voor ik naar Sydney kwam. In Cairns had ik samen met Rachel een autootje gehuurd voor Cape Tribulation en Daintree, uiteindelijk zijn er nog 2 gezellige gasten uit Delft meegegaan. (scheelt ook weer enorm in de kosten natuurlijk, we hebben het goed gedaan want hebben alles gezien wat de tours ook doen en waren maar de helft van het geld kwijt)
We zijn vanuit Cairns langs de oostkust omhoog gereden richting Port Douglas, hier even geluncht, en daarna doorgereden naar het daintree rainforest en cape tribulation. Op bijna alle lookouts die we tegenkwamen zijn we gestopt voor foto’s, het was weer erg mooi.
In Daintree hebben we de Bruce Belchers Daintree River Cruise gedaan op zoek naar krokodillen. We hebben 1 grote gezien van zo’n 2 meter maar het lastig fotograferen want als ze in het water liggen zie je maar zo’n 15 tot 20% van het beest. Ook zagen we een kleintje van ongeveer 10 maanden, die lag op een grote boomstam in het water. (zie foto’s) Verder was het wel leuk om de mangrove te zien. Ook vertelde de gids veel leuke informatie.
Verder richting Cape Tribulation moesten we met een ferry de rivier oversteken, hierna hadden we ook geen bereik meer met de telefoons. We hebben overnacht in het Cape Tribulation Beach House.
De volgende dag vroeg op en verder, we moesten dezelfde weg terug naar de ferry maar hadden nog wel een aantal stops te gaan zoals een Nature Spring waar je zou moeten kunnen zwemmen, helaas is het al een tijd te droog en warm dus was er weinig water maar wel leuk om foto’s te maken.
Stopten we ergens om een strandje op te lopen en te bekijken, stond er ineens een bank op het strand (zie foto’s) Veel lol mee gehad haha.
Na de ferry zijn we richting Mossman teruggereden om via de Table lands terug naar Cairns te gaan.
In Mareeba zou een hele lekkere koffieshop zitten, Coffeeworks. Dit bleek een heel museum te zijn over de geschiedenis van koffie en we konden veel verschillende soorten koffie en chocola proeven.
Verder wilden we wat watervallen en meertjes bezoeken, maar wat een afstanden weer. Zijn wel bij Eacham Lake geweest om even lekker te zwemmen maar hebben geen watervallen meer kunnen zien. Weer merkten we weer de behulpzaamheid van Australiërs, we stonden ergens langs de kant van de weg op de plattegrond te kijken waar we naartoe moesten en toen stopte er een auto naast ons. Die jongen stapte uit en vroeg of hij kon helpen. Tof toch dat soort dingen? Zouden ze in Nederland ook allemaal weer wat meer moeten doen. Bij dat meer kon je trouwens in een boom klimmen op daarvandaan in het water te springen. Dus Rachel en ik dachten dat doen wij wel ff als die kids van een jaar of 11 dat ook doen. Is ze halverwege die boom, wil ze terug haha. Ik uiteindelijk eerst gegaan en toen ging Rachel alsnog. Ik voelde me echt heel stoer…. Kijk ik later de foto terug blijkt dat ik met mn neus dicht geknepen ben gesprongen haha muts!!

De volgende dag in Cairns de auto teruggebracht en wat kerstfoto’s voor de grote kerstboom gemaakt. Helaas weer afscheid moeten nemen van Rachel maar gelukkig zien we elkaar over een paar dagen weer in Sydney. Op naar een nieuwe reisperiode met Daisy!!!
Trouwens morgen gaan we de Blue Mountains tour doen, ben benieuwd!

  • 22 December 2012 - 14:31

    Betty:

    Leuk om te lezen over Cairns; deze keer was ik wat minder (inhoudelijk) op de hoogte van wat je gedaan had. Enne; je gaat al aardig 'bereisd' klinken (hostel), kan je nagegaan hoe dat over aantal maanden is.
    Tot skypes met kerst. Tot die tijd veel gezelligheid samen met Daisy.LYxx

  • 22 December 2012 - 23:04

    Kim:

    Merry X-mas babe!!! Klinkt nog steeds allemaal heel goed! Maar vind het ook wel weer fijn als je terug bent in 2013!! Weet niet of ik je nog spreek, anders een super toffe onvergetelijke jaarwisseling! Wij denken aan je! Liefs kim en Alex xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 51469

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 25 April 2013

Finally a dream come true

Landen bezocht: